9-11 października 2020
Miejsce Mocy ♦ Jesteś spokojem z jogą YIN ♦ Puszczykowo ♦ BRAK MIEJSC
Serdecznie zapraszamy na specjalną edycję warsztatów Miejsce Mocy z Pauliną Młynarską w Puszczykowie. HOT_elarnia to jedyny w swoim rodzaju kompleks wypoczynkowy – stylowy hotel butikowy, luksusowe spa, urzekająca smakami i aromatami restauracja TASTE_it.
HOT_elarnia**** to miejsce o wyjątkowej architekturze, zaprojektowane z wielką miłością do nowoczesnego designu. Weekend w Puszczykowie pod Poznaniem będzie okazją do oderwania się od codziennych obowiązków oraz skupienia na regeneracji ciała i ducha. Sąsiedztwo Wielkopolskiego Parku Narodowego i bogactwo natury sprawia, że jest to idealne miejsce na wyciszające spacery, piesze wędrówki i wycieczki rowerowe.
Jednym z największych atutów hotelu jest wspaniałe spa i centrum odnowy biologicznej.
Obejmuje ono stylowy kryty basen, zachwycającą saunę, gabinet masażu, wannę z hydromasażem i łaźnię turecką. Wszystkie pokoje zapewniają klimatyzację, telewizor z dostępem do kanałów satelitarnych, bezpłatne wi-fi, komfortowe szlafroki i kapcie, a także wannę lub prysznic.
Paulina Młynarska wprowadzi Was w świat yin jogi nazywanej „akupunkturą bez igieł”.
Yin joga to nowoczesna forma jogi, która narodziła się w latach 70. XX wieku. Jej twórcą jest Paulie Zink. Obecnie najbardziej znanymi propagatorami i nauczycielami, którzy rozwinęli tą metodę, są: Paul Grilley, Sarah Powers oraz Bernie Clark.
Tematy przewodnie warsztatów:
Samopoznanie w praktyce własnej.
Wprowadzenie do yin jogi.
Yin joga i chroniczne zmęczenie.
Program warsztatów
Dzień 1. Piątek
15:00 Przyjazd i rozpoczęcie pobytu. Zakwaterowanie w hotelu.
Powitanie przy kawie, herbacie, sokach i przekąskach FIT. Czas wolny do dyspozycji Pań.
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z bogatej oferty spa. Basen, sauna, jacuzzi oraz zabiegi w preferencyjnych cenach po wcześniejszym umówieniu się.
20:00 Wspólna kolacja serwowana.
Dzień 2. Sobota
7:30–9:00 Poranna sesja yin jogi z Pauliną Młynarską (90 minut).
10 minut prowadzonej medytacji: oddech jogiczny, pratyahara, sankalpa.
Jaką wartość zapraszam do swojego życia? Wprowadzenie w ideę yin jogi. Relaks.
9:00 Śniadanie.
11:30–13:30 Warsztaty Miejsce Mocy z Pauliną Młynarską.
„Więcej miejsca” – w ciele (yin joga, ciało jako „ciasne ubranie”), w głowie, w duszy.
Spróbujemy odpowiedzieć sobie na pytanie: co zagraca moje życie? Co blokuje, „zastawia” mi drogę?
Ćwiczenia, dyskusja w kręgu.
14:00 Obiad serwowany.
Popołudniowa przerwa kawowa.
18:00–19:30 Wieczorna sesja hatha jogi, relaks, medytacja z Pauliną Młynarską.
20:00 Kolacja serwowana.
Dzień 3. Niedziela
7:30–9:00 Poranna sesja yin jogi, medytacja, relaks z Pauliną Młynarską.
10 minut prowadzonej medytacji: oddech jogiczny, pratyahara, sankalpa.
Jaką wartość zapraszam do swojego życia?
9:00 Śniadanie.
11:00–13:30 Warsztaty Miejsce Mocy z Pauliną Młynarską.
Praca z cieniem.
Co same przed sobą ukrywamy?
Czy można „posprzątać” własne myśli?
Ćwiczenia, dyskusja końcowa. Krąg zamknięcia.
13:30 Przerwa kawowa.
14:00 Obiad serwowany.
15:00 Wykwaterowanie z hotelu.
Cena warsztatów: 1450 PLN
Liczba osób: 20
Dopłata do jedynki: 100 PLN
Termin: 9-11.10.2020
W cenie:
- 3-dniowy pobyt (2 noclegi ze śniadaniem) w pokoju dwuosobowym
- Joga i warsztaty z Pauliną Młynarską
- Dostęp do SPA_otwartego (basen, sauna, łaźnia, wanna z hydromasażem, pomieszczenie z aromaterapią)
- Posiłki zgodnie z programem (3 x przerwa kawowa, 2 x kolacja serwowana, 2 x obiad serwowany)
- Parking
Filozofia yin jogi
Yin joga opiera się na filozofii Tao – pierwiastki yin i yang to przeciwstawne energie, które definiują naturę. Mają one określone właściwości, kontrastujące ze sobą atrybuty (jasny–ciemny, ciepły–zimny, ciężki–lekki), które tworzą wzorce dla całej egzystencji.
Gdy aspekty yin i yang znajdują się w równowadze – wtedy taoiści mówią o zdrowiu i harmonii.
By pełniej zrozumieć koncepcję yin–yang, spójrz na zestawienie cech/atrybutów przypisywanych obu tym energiom.
Yin zawsze zawiera w sobie yang i odwrotnie, obie energie mogą ulegać przekształceniom jedna w drugą. To istotne z punktu widzenia zachowania równowagi fizycznej, emocjonalnej i energetycznej w naszym życiu. Nasze ciała, styl działania, podejście do życia, emocje zawierają w sobie różne proporcje tych energii, można więc określić, czy są bardziej yin czy yang. Długo utrzymujący się zarówno nadmiar, jak i niedobór określonej energii może być destrukcyjny dla zdrowia i dobrostanu.
Dopiero gdy jesteśmy wykończeni lub chorzy, robimy sobie wolne. Dopiero gdy uszkodzimy nasze ciała, zwalniamy tempo i szukamy łagodniejszych sposobów ćwiczenia. Możemy być tak yang, aż w końcu się rozpadniemy. Możemy być tak yin, aż w końcu popadniemy w stagnację. Potrzebujemy równowagi we wszystkich aspektach życia.
Tkanki yin i tkanki yang
Jeśli spojrzymy na koncepcję yin–yang w kontekście fizycznej struktury ciała, możemy zobaczyć mięśnie, krew oraz skórę jako tkanki yang (elastyczne, ciepłe), natomiast pozostałe tkanki – kości, stawy i więzadła jako elementy yin (plastyczne, zimne).
Style yang jogi generalnie skupiają się na mięśniach i stosują rytmiczne, powtarzające się ruchy, by naciskać na włókna i komórki mięśni. Będąc elastycznymi i wilgotnymi, mięśnie lubią tę formę ćwiczeń i dobrze na nią reagują. Jednak tkanki yin, będąc bardziej suche i mniej elastyczne, mogą zostać uszkodzone, gdy będą w ten sposób naciskane. Nasze bardziej plastyczne tkanki, by być stymulowane i stawać się silniejsze, lubią delikatny nacisk, stosowany przez dłuższy okres, i go wymagają.
Założenia ogólne yin yogi nie różnią się od innych stylów hatha jogi. Jednak w odróżnieniu od form dynamicznych – yang, które skupiają się na wykorzystaniu ruchu do rozgrzewania, rozciągania i przede wszystkim wzmacniania mięśni, działania yin jogi oddziaływają na pozostałe, tak często pomijane tkanki głębokie – ścięgna, kości, stawy oraz powięź.
Szczególnie ważna jest praca z powięzią, ponieważ aż 30% mięśni stanowi tkanka łączna.
Tak naprawdę to ona kontroluje elastyczność i rozciągliwość oraz zarządza zakresem ruchów mięśni (natomiast komórki mięśniowe zarządzają siłą). Większość współczesnych stylów jogi rozwija atrybut yang – siły w mięśniach, natomiast to część yin praktyki (czyli zatrzymanie w pozycji) nadaje mięśniom długość, czyli decyduje o „rozciągnięciu” mięśni.
Główne obszary, na jakich skupia się yin joga, to biodra, miednica i dolna część kręgosłupa. Do utrzymania pozycji wykorzystujemy siłę grawitacji oraz ciężar ciała.
Wpływ yin jogi na ciało:
- Zwiększa mobilność i zakres ruchu w stawach przez skupienie na pracy z tkanką łączną.
- Jako uzupełnienie praktyki dynamicznej gwarantuje zachowanie równowagi pomiędzy siłą i elastycznością oraz zapewnia stabilność i bezpieczeństwo stawów.
- Poprawia funkcjonowanie organów wewnętrznych.
- Stymuluje system immunologiczny.
- Równoważy energetycznie.
- Stymuluje odbudowę kości.
- Wytwarza wewnętrzne ciepło.
- Na poziomie energetycznym oddziałuje na meridiany, oczyszcza je i odblokowuje.
Jak praktykować?
Zasadnicza praktyka yin jest spokojna. Ujmując to w ogromnym skrócie – polega na dłuższym zatrzymaniu w docelowej pozycji, to jest od 3 do 5 minut. Niektóre asany można utrzymywać nawet 20 minut. Dzięki długotrwałemu utrzymaniu pozycji (asany), najlepiej w momencie, gdy mięśnie nie są rozgrzane, sprzyja przenoszeniu oddziaływania siły na okołostawową i wewnątrzmięśniową tkankę łączną.
Statyczna praca w jednej pozycji służy także stopniowemu rozluźnianiu i znoszeniu odruchu „obronnego napięcia” mięśnia, który występuje w momencie, gdy ten jest gwałtownie rozciągany.
Eksperymentujemy i pracujemy z pozycjami bez przekraczania granicy bólu. Dochodzimy tylko do granicy bólu i zatrzymujemy się w tym miejscu. Gdy dyskomfort przejdzie, można spróbować pogłębić pozycję.
Staramy się pozostać w bezruchu, czyli zastygamy w pozycji tak, jak do niej weszliśmy. Na początku można poszukać odpowiedniego ułożenia ciała, nieco się „powiercić”, ale potem już statycznie zapadamy się w asanie.
Czas bezruchu poświęcamy na pracę wewnętrzną – świadome kierowanie oddechu do miejsc, które są najmocniej rozciągane oraz skupienie na pojawiających się emocjach, myślach. W takim cichym zatrzymaniu pojawia się przestrzeń do spotkania z samym sobą, zmierzenia się ze swoimi ciemnymi stronami, do głębszej autoanalizy.
(za: www.portaljogi.pl)